פרופ' דוידוביץ': "הקורונה לא מהווה כיום עומס מיוחד על מערכת הבריאות"

    אייל ראובן No Comments on פרופ' דוידוביץ': "הקורונה לא מהווה כיום עומס מיוחד על מערכת הבריאות"

    פרופ' נדב דוידוביץ' במהדורת סוף השבוע: "מגמת התחלואה הקשה די יציבה ולא מהווה עומס מיוחד על המערכת. הקורונה עדיין איתנו כמו הרבה מחלות אחרות, צריך להתייחס אליה בצורה מאוזנת; ממליץ על חיסונים ומסכות במקומות צפופים"

    צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנהל בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון, פרופ' נדב דוידוביץ' שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי) על העלייה בתחלואה בקורונה: "יש למעלה מ-80 חולים שמאושפזים במצב קשה בבתי החולים. המגמה די יציבה. הקורונה לא מהווה עומס מיוחד על מערכת הבריאות", אומר דוידוביץ'.

    הוא הסביר "הקורונה עדיין איתנו כמו הרבה מחלות אחרות, צריך להתייחס אליה בצורה מאוזנת. בתחילת הקורונה הייתה הרבה מאוד אי ודאות ועם הזמן אנחנו לומדים על המחלה הזאת יותר".

    הוא התייחס לסיבות שהובילו לעלייה בתחלואה: "יש פה שילוב של כמה דברים: הירידה בהגבלות, למעשה כמעט ואין הגבלות היום, ונוסף על זה יש זנים חדשים שמתפתחים ומצליחים להדביק יותר ויש את הזמן שעבר מהחיסון".

    לדבריו "החיסון מאוד יעיל במניעת תחלואה קשה ומוות, חסכנו את חייהם של כ-20 אלף איש. אני קורא למי שלא השלים את החיסון שילך להתחסן".

    ביחס לאפשרות של מנת חיסון חמישית, אמר דוידוביץ': "יש דיונים באף די אי ואנחנו גם מחכים לתוצאות של פייזר וכנראה שלקראת החורף נדע מה צריך לעשות".

    עוד אמר דוידוביץ': "היום אנחנו מבינים את דרך ההתנהגות הנכונה. כדאי שאנשים ישימו מסכות במקומות צפופים. לא צריך לחכות שהמדינה תמליץ או תחייב. לגבי הלונג קוביד – איתו נישאר לצערי הרבה זמן ואנחנו דנים על זה במערכת הבריאות".



    0 תגובות